wtorek, 7 sierpnia 2012

Pyszne i proste muffiny porzeczkowe


   To już chyba jedna z ostatnich okazji na zjedzenie czegoś z czerwonymi porzeczkami. Jeśli w tym roku ich jeszcze nie próbowaliście, to powinniście skusić się na te muffiny. No chyba, że ktoś jadł je ostatnio w Klubie Agrafka :)
   Oryginalny przepis należy podobno do Nigela Slatera, chociaż my podpatrzyliśmy je na blogu White Plate; nota bene jednym z najpopularniejszych blogów kulinarnych prowadzonych po polsku. Przygotowuje się je banalnie prosto, szybko i tanio, a smakują zaskakująco pysznie. Robiliśmy je już kilka razy w tym sezonie i udają się za każdym razem. Jeśli macie wybór, użyjcie papilotek jak najbardziej rozszerzonych u góry. W takich wychodzą najładniejsze.


Potrzebne będzie:

  • 125 gramów masła
  • 125 gramów mąki pszennej
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 125 gramów cukru pudru
  • 2 jaja
  • 4 łyżki mleka
  • 125 gramów czerwonych porzeczek
   Cała procedura przygotowania polega po prostu na wrzuceniu wszystkich składników do michy i utarciu ich na gładką masę posługując się blenderem. Prawda, że nieskomplikowane. Masa będzie twarda, więc na koniec rozrzedzamy ją delikatnie mlekiem, ponownie mieszamy i wsypujemy odszypułkowane i wymyte porzeczki, a następnie wykładamy do formy do muffinków wyłożonej papilotkami (do wysokości papilotki) i posypujemy cukrem. Z tej ilości składników powinniście zapełnić formę z 12 dołkami. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i pieczemy jakieś 20 minut. 

Przy garach: Aga
Pstrykała: Aga









10 komentarzy:

  1. chyba się cukier rozsypał :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wyglądają a ja mam jeszcze całą michę i trochę na krzaku porzeczki do przetworzenia. Jak starczy czasu i zapału z chęcią wypróbuję te muffinki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasu potrzeba naprawdę chwilkę a wysiłku tyle co nic...koniecznie wypróbuj

      Usuń
    2. Tak wiem uwielbiam muffiny za ich łatwość i szybkość przygotowania ale jestem w trakcie tworzenia przetworów własnie z porzeczki i z czasem krucho ale postaram się :)

      Usuń
    3. :) :) :) i o to powinno wszystkim chodzić w życiu... :)

      Usuń
  3. och ach ;-) jakie piękne zdjęcia, dziękujemy za dodanie jednego z nich :)

    OdpowiedzUsuń
  4. obłędne zdjęcia!!! a takie muffiny są moja miłością od pierwszego wejrzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję...miło mi bardzo...ja robiłam je kilka razy pod rząd, tak mi smakowały

      Usuń